27 Şubat 2010 Cumartesi

Milli Takıma Yeni Forma

Çarşamba günü İstanbul'da Honduras'la yapacağı maç için Pazar günü kampa girmeye başlayacak futbolcular öncesinde Nike'tan bence harika bi haber geldi. Yıllardır çirkin tasarımlarla beni milli forma almaktan soğutan Adidas ve Nike bu sefer benim gibi nostalji manyağı futbol sevgililerini derinden etkiledi. Yıllardır 70'lerin sonu 80'lerin başında giydiğimiz şu cins bi forma istiyordum.

Nike ilk kez Honduras'la yapacağımız maçta giyeceğimizi duyurduğu formanın deplasman forması olarak tasarlandığını da duyurdu. Buna rağmen evimizde yapacağımız ilk karşılaşmada forma görücüye çıkacak.


Şimdi kafamı karıştıran iki nokta var formayla ilgili. İlk önce şunu söyleyeyim forma tek kelimeyle harika olmuş. Kafamı karıştıran noktalar da; öncelikle formada TFF logosu ya da Türk bayrağı yok. UEFA / FIFA formalara nasıl bi kısıtlama getiriyor tam olarak bilmiyorum ama son yıllarda dikkat ettiğim hiç bi milli takımda logosuz ya da bayraksız bi Milli forma görmemiştim. Umarım forma üzerinde oynamalar olmaz da forma bu şekilde satışa çıkar. İkinci konu da, Nike yetkilileri bu formayı deplasman forması olarak dizayn ettiklerini açıkladılar. Ev sahibi forması nasıl bir dizaynla çıkacak onu merak ediyorum. Hakim rengi beyazdan kırmızıya döndürseler, ortada yine ay-yıldız kalsa nasıl bir tasarım ortaya çıkar acaba? Beklemeden göremeyeceğiz sanırım. Formanın kumaşının, geri dönüşümü yapılmış plastik şişelerden elde edilen kumaşlardan üretilmiş olması da değişik olmuş. Bu kumaşın ve tasarımın sayesinde futbolcuların daha kuru, daha serin ve daha rahat tutacağı, futbolcuların sahadayken vücut sıcaklığını istenilen düzeyde koruyacağı belirtildi. Öncelikle Çarşamba günü Honduras maçında formayı futbolcuların üzerinde görelim, logo veya bayrak eklenme gibi ek işlemler uygulanmış mı anlayalım. Sonra da fiyatları belli olduktan sonra gidip Milli formamızı alalım. Beklemedeyim...

Hiç yorum yok: