17 Eylül 2010 Cuma

Beşiktaş - CSKA Sofia

Maça sezon başından beri takımın en istekli ve etkili iki ismi olan Quaresma ve Bobo'yu hafta sonu oynanacak Fenerbahçe maçını düşünerek kenarda oturtarak başladık. Takım ilk yarıda özellikle Hilbert - Ekrem kanadının verimsizliği nedeniyle organize olamadı. Defans yine orta sahada kuruldu ve orta göbekte Ernst tek başına bırakıldı. Rakip ataklarda geri gelip orta sahaya yardım etmesi beklenen Holosko ve Hilbert de bu görevlerini aksatınca devre orta sahasız sona erdi. Guti gibi Quaresma gibi Tabata gibi topla oynamayı seven isimler için zeminin ne büyük sorun olduğu bugün yine anlaşıldı. Defansta yapılan her paslaşma ben de dahil her Beşiktaşlı'nın ömründen ömür götürüyordur eminim.

İkinci yarıda yine aynı kadro başladı. 60'tan sonra beklenen iki hamle Quaresma ve Bobo girince takım tekrar bi canlandı, taraftar maça girdi. Oyun CSKA yarı sahasına hapsoldu ama son vuruşlarda gerek beceriksizlik, gerek zeminin azizliği, gerek kalecinin performansı o kilidi açacak golü bulmamızı engelledi. Böyle bir maçta, böyle bir rakibe karşı bu kadar ataktan sonra ancak duran topla golü bulabilirdik. Öyle de oldu. 90. dakikada Guti'nin ortasına Alman panzerimiz Fabian Ernst kafayı koydu ve maçı galip bitirmemizi sağladı. Gruba 3 puanla başlamak da oldukça güzel oldu.

Şimdi belki de şampiyonluk yarışında rakiplerimizden birini saf dışı etme şansımız var. CSKA maçının ilk yarısında sakatlanan Ferrari'nin durumunu henüz bilmiyorum ama Fenerbahçe'nin hızlı forvetlerine karşı zorlanacağı aşikârken sakatlanması belki de bizim için en hayırlısı oldu. İbrahim Toraman - Zapotocny göbeği her ne kadar ne zaman patlayacağı belli olmayan bi bomba olsa da iyi bi performans göstermeleri olası. Ama Ferrari'nin 3 günde hızlanamayacağı belli. O yüzden eğer ki sakatlık uzun süreli değilse ben olaya eğrisi doğrusuna denk geldi gözüyle bakıyorum. Saraçoğlu deplasmanında şu oynar bu oynar olaylarına girmeyeceğim. Galibiyetin iki kilit noktası var. Ne suretle olursa olsun maça iki ön libero ile başlamak ve de defansı orta sahaya kadar çıkarmamak. Schuster'in ikisini de yapacağını düşünmüyorum. Yine Ernst tek başına ve yine defans orta sahaya yakın bi şekilde oynayacaktır. Yanılmayı o kadar istiyorum ki. Bakalım Pazar günü bize neler getirecek...

Hiç yorum yok: